torsdag 22 september 2011

Imorgon är det dags

Nu är det dags, imorgon kommer Buck till oss. Det känns som om att tiden har gått jättefort helt plötsligt eftersom jag känner att jag har en hel lista med saker som bör göras innan han kommer till oss. Vad hände med den där klickerträningen jag skulle göra med mig själv? Vad hände med all valpfakta jag skulle läsa?

 Jag är faktiskt rätt stolt över att jag och Alex tog oss i kragen och organiserade upp allt hemma, även om vi som vanligt är ute i sista minuten. Innan Buck kommer hem imorgon ska alla golven dammsugas och skuras, så vi i åtminstone får se hur golven i lägenheten ser ut (eftersom vi nu var väldigt sena med att fixa det sista efter flytten) innan de fylls med grus, kiss och hundleksaker.

Grabbarna grus (also known as; kattjävlarna) känner att något är på väg att hända. Nog för att de har sett alla nya grejerna i skafferiet hemma (hundgodiset var mest eftertraktat), något som resulterade i att vi fick sätta en stor tejpbit som lås för skafferidörren, men jag tror de även har uppmärksammat den nya ordningen hemma. Kattleksakerna är upptagna från golvet och undanlagda då de är allt för lätta att sätta i halsen för Bucky Boy och de har upptäckt något helt nytt hemma; sovrumsgolvet. Även har de flyttat sin matplats in i sovrummet, men de klagar de inte på eftersom de har käket närmare sin brottningsarena (vår säng). Alex går dock och pratar med dom angående Buck hela tiden och jag tror tametusan de kommunicerar på riktigt, för katterna har blivit oskiljaktiga och har paxat hundburen i tyg som deras eget fort. Är lite oroad för att de planerar att låsa in hunden där då de faktiskt är kriminella genier. De kan öppna skåp, burkar och annat dylikt..

Nej det är dags att Buck kommer hem och tar hand om de små ligisterna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar