torsdag 25 augusti 2011

Valp på väg


Så, detta är det första dagboksinlägget. På denna blogg så kommer jag att skriva hur vi upplever detta med vår första valp; ocensurerat med olyckor, pinsamma problem och alla de tankar som kommer. Som de flesta hundköpare lusläser vi just nu all fakta vi kan komma över och antingen blir man helt avkräckt eller lovad rosor, kel och ömsesidig kärlek. Jag tog då beslutet att ta och skriva ner alla tankar, känslor och upplevelser vi har från det att vi skaffar vår hund, detta är en äkta handbok.
Jag som skriver bloggen heter Elin och jag bor med min sambo Alexander. Vi är båda totala djurmänniskor och har en trea som vi delar med våra två (galna) katter. Eftersom vi älskar att torka upp jord efter rivna blomkrukor samt älskar att ta hand om sönderrivna gardiner så bestämde vi oss för att öka familjen med en valp; detta för att döda all den lugna stunden som finns i den lilla trean i Kastsjö. Jag studerar för nuvarandet vid Realgymnasiet i Gävle där jag läser Hästhållning inriktning Naturvetenskap. Dock har jag tagit bort alla mina hästkurser och lagt till hundkurser, så programmets namn är missvisande, och Alexander studerar allmänna kurser via distans vid Komvux.
Vårt kommande äventyr heter Buck Owens och kommer från Hillbillyranch i Skutskär. Han är en Australian Shepherd i färgen svart/vit med tan-tecken och är avsedd för uppgiften som familjehund och träningskamrat, något han dock inte fått smaka på ännu. Nu i September kommer Buck till oss för att göra livet chockartat för våra katter och för att ge oss sömnsvårigheter.
Helt ärligt är jag mycket nervös, mycket osäker men otroligt lycklig över att bli hundägare och Buck är otroligt efterlängtad.

Låt äventyret börja...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar