måndag 24 oktober 2011

Leka med de stora pojkarna


Idag har vi varit på Skutskärs brukshundsklubb med Diana (med bordern Rico och aussien Kexx), Christine (med aussien Zelda) och Ebba (med dalmatinern Lassie). Vi har kikat när "de stora pojkarna" tränar lydnad och har även tränat på att vara med andra hundar. Fick mycket tips på vad jag ska träna med herr Bucken Bus så som fritt följe och inkallning. Fick även lära mig vad jag ska göra när hunden sticker, nämligen springa åt andra hållet och leka galen, glad idiot. Den sista läran fick jag pröva många gånger tro mig; den rekommenderar jag starkt. Kände mig lite mer onormal än vanligt, men vad gör man inte för att undvika att bli hatad av alla hundägare i regionen?

Dagen avslutades med att han fick leka med Zelda, något som uppskattades mycket då hon är i lämplig storlek och en mycket passande lekpartner. Behöver jag säga att valpen vår sov gott den kvällen?



Duktiga Border Collien Rico tränar "Rutan"





Rico i "Rutan"





Trött Buck efter att ha lekt med Zelda





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar