söndag 1 januari 2012

Underbara valp



Nyår har passerat och jag måste erkänna att jag var lite nervös inför tolvslaget då alla hundar jag har mött tidigare i mitt liv (och haft nära kontakt med) har varit skotträdda. Vi var därför helt inställda på att försöka att motverka denna rädsla så bra som det gick med Buck. Så under dagen aktiverade vi honom ordentligt så att han inte skulle vara allt för uppspelt under kvällen. Vi hade dessutom beslutat att inte uppmärksamma smällarna så han skulle reagera på att de var där, men däremot vara väldigt måna om att "vara där" för honom om han behövde vårt stöd. I och med att det var Bucks första upplevelse med fyrverkerier med mera så hade jag och Alex beslutat oss för att vara hemma och ta det lugnt på Nyår. Vi hade mycket trevligt.


Alla våra farhågor om att Buck skulle bli rädd var helt obefogade. På tolvslaget när alla smällde raketer låg Buck på rygg och sov på vardagsrumsgolvet. Underbara valp!

Vill dock ge ett finger åt lata föräldrar! Vid tiotiden gick vi sista promenaden innan tolvslaget med Buck. På isen som täckte sjön utanför vår lägenhet spelade två unga pojkar hockey med en marshall. Buck var väldigt intresserad av deras lek, men naturligtvis ignorerade vi detta och gick vår promenad. När vi kom tillbaka och skulle gå in hade pojkarna precis avslutat sin lek och var på väg hemåt (antar jag). Dock uppmärksammade de vår valp och började försöka skrämma honom med ljud. Innan vi väl förstod vad de försökte med så gömde de sig i mörkret och började från mörkret ropa på honom och avge skrämmande ljud. Var så förbannad att jag kokade! Slöa föräldrar, uppfostra era barn! Sådan himla tur att vår valp är så himla stabil som han är.. Han stirrade mest ut i mörkret och verkade undra vilka idioter som gömde sig där...


Buck på skogspromenad på förmiddagen på Nyår. Mobilbild med mycket skumma färger...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar